Sociální sítě jako zdroj potenciálních uchazečů

Inzerujete nabídku Vašich volných míst na portálech práce? A co takhle sociální sítě? Čím dál tím více inzerentů vstupuje na sociální sítě, aby zde zveřejnili svou nabídku práce, a oslovili tak relevantní uchazeče. Co je k tomu vede a jak na to?



Inzerovat volná pracovní místa na portálech práce je dnes pro spoustu firem standardním marketingovým nástrojem. Pokud chcete, aby byl dosah Vaší pracovní inzerce co největší, musíte inzerovat na více portálech, což s sebou samozřejmě nese růst nákladů. Navíc každý pracovní portál Vám nabídne nejen jiné cenové podmínky, ale také jiné portfolio služeb. A nezapomínejte na to, že lákavá a „garantovaná“ čísla, jsou často pouze marketingovou „návnadou“.

Není dosah jako dosah

A tak i když zveřejníte svoji pracovní nabídku na nejrůznějších portálech, nikdo Vám nezaručí, že svého zaměstnance opravdu najdete. Velkým nedostatkem pracovních portálů je totiž to, že tam lidé chodí až v situaci, kdy o změně zaměstnání buď přemýšlejí nebo o ni už usilují. Mohou to být nezaměstnaní, lidé ve výpovědní lhůtě, nebo ti, kteří jsou ve svém současném zaměstnání nespokojeni a poohlížejí se po nové příležitosti.

To je v reálném měřítku jen malá skupina lidí, kteří se mnohdy poohlížejí po práci jen v určitém oboru, regionu a také mají své vlastní představy a požadavky. Existuje tedy jen malá pravděpodobnost, že mezi těmi, kdo zrovna na pracovní portál vstupují, bude i několik pro Vás relevantních uchazečů, které Vaše pracovní nabídka zaujme natolik, aby se na ni přihlásili. Ať už zveřejníte svou pracovní nabídku na jednom, třech nebo pěti portálech, zvyšujete svůj dosah pouze v této skupině uchazečů.

Jak a kde tedy nabídku práce zveřejnit, abyste oslovili a zaujali relevantní uchazeče? Jak asi správně tušíte, jsou to sociální sítě, na kterých se vyskytuje dnes už v podstatě každý. A například i ten, kdo zrovna v současné chvíli nové zaměstnání nehledá, ani o jeho změně nepřemýšlí, přesto, pokud se k němu Vaše inzerce dostane a zaujme ho, minimálně se bude chtít dozvědět více.

Proč se sociální sítě se staly významným místem pro inzerci práce

Firmy velice brzy zjistily, že zveřejněním pracovní nabídky na sociální síti získají nejen velký dosah, protože se zde pohybuje mnohonásobně více uživatelů než na pracovních portálech, ale také přesné zacílení na ty, kteří by o danou pozici mohli mít zájem. Jak je to možné? Velice jednoduše. Uveřejní-li firma pracovní nabídku na svém profilu, uvidí ji její sledující. Tedy ti, kteří už mají k dané firmě, značce, produktu vybudovaný nějaký vztah, znají ji, líbí se jim a potenciálně by mohli chtít u této firmy pracovat. A dále je tu sdílení příspěvku. Pokud uvidím zajímavou nabídku firmy, která je mi sympatická, nasdílím ji, protože by někoho z mých přátel mohla zaujmout. Nebo ji rovnou někomu konkrétnímu pošlu. A tak inzerát práce získává čím dál tím větší dosah a dostává se především i k potenciálním uchazečům.

Tomuto trendu se přizpůsobily i samotné sociální sítě a vytvořily nástroje přímo pro inzerci práce. Nabízejí spoustu možností, jak Vaše nabídky volných míst prezentovat, hlídat a propagovat, aby se skutečně dostaly k relevantním zájemcům. Mnohdy za velmi zajímavé ceny v porovnání se standardními portály práce.

Spousta lidí, Vašich potenciálních uchazečů o práci, dnes už prakticky konzumuje informace jenom na sociálních sítích. Zvlášť stávající generace mladých lidí, která vstupuje na trh práce, využívá sociální sítě denně a naprosto automaticky. Ať už Facebook, který je plný nabídek práce a brigád, anebo LinkedIn, který je považován za seriózní profesní síť s vysokou relevancí uživatelů. A na těchto sociálních sítích se k uchazečům o zaměstnání dostávají také nabídky práce a oni se přes sociální sítě na tyto nabídky hlásí. Proto byste je ani Vy neměli mezi nástroji personální inzerce opomíjet.

Nezapomeňte s uchazeči komunikovat

Trendem sociálních sítí je instantní komunikace uživatelů. Lidé si zkrátka chtějí o dané věci povídat. A chtějí si povídat okamžitě a co možná nejvíc. Tady firmy inzerující práci také nemohou zaspat, protože jinak uchazeče rychle, a možná už nenávratně ztratí. Každý, kdo je zodpovědný za personální inzerci práce, tohle musí mít na paměti. K tomu musíte mít kapacitu, abyste všechny reakce zájemců o práci uhlídali. Musíte mít kapacitu jim odpovídat a rychle reagovat na jejich požadavky.

Je pravý čas naučit se na sociálních sítích nejen inzerovat, ale také nabídky práce propagovat

Hodně firem už svou pracovní inzerci prakticky přesunulo na sociální sítě. Věnují významnou část peněz a kapacity svých zaměstnanců, kteří jsou zodpovědní za oslovení uchazečů o práci, do placené reklamy na Facebooku nebo LinkedInu. A hodně firem už s placenou propagací nabídek volných pracovních míst umí pracovat. Většina se to ovšem teprve učí, anebo o takové možnosti ani neví. Platí, že kdo inzerovat práci na sociálních sítích „umí“, má výhodu. A kdo na nich ještě navíc umí propagovat práci efektivně, tak si tím výrazně zvyšuje šance na získání vhodných kandidátů na volná pracovní míst, ale také významně šetří svou „kapsu“. Do které skupiny patříte Vy? A není čas to změnit?

Tip na efektivní komunikaci s uchazeči

Pro usnadnění komunikace s těmi, kdo reagují na Vaši pracovní inzerci, si určitě zkuste nastavit automatické odpovědi, aby žádná reakce zájemce o práci nezůstala bez odezvy. Existují různé nástroje, které Vám umožní spojit komunikaci z více kanálů do jednoho prostředí, a Vy tak můžete pohodlně sledovat a vyřizovat všechny reakce z jednoho místa. Můžete využívat i služby chatbotů, kteří budou s uchazeči „hovořit“ za Vás. Člověk komunikaci s chatbotem určitě pozná, a proto se ho nebojte přiznat. Nicméně jeho použití Vám zajistí nonstop dostupnost a vyřeší za Vás nejčastější a opakující se dotazy.

NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

Máte-li dotazy nebo potřebujete s něčím poradit, můžete se na nás obrátit na uvedených kontaktech.

DP WORK s.r.o.

Vodičkova 791/41

110 00 Praha 1

IČ: 27944719

DIČ: CZ27944719

  • Facebook DP WORK