Jak na placenou reklamu inzerátů práce na Facebooku a LinkedInu

Zveřejňujete nabídku volných pracovních míst na Facebooku nebo LinkedInu? Používáte k jejich propagaci placenou reklamu, ale nejste spokojeni s jejími výsledky? Pak přesně pro Vás přinášíme několik rad, aby byla Vaše placená reklama efektivnější.


Placená reklama na sociálních sítích je specifickou a dnes už poměrně rozvinutou disciplínou online marketingu. A neustále se vyvíjí kupředu. Věnují se jí zkušení profesionálové a s větším, či menším úspěchem i další běžní uživatelé Facebooku a LinkedInu. Pokud chcete posílit dosah Vaší inzerce práce, pak je pro Vás placená propagace ideální. Důležitými slůvky jsou zde správně nastavená a spravovaná, protože pokud nemáte vše kvalitně nastaveno, můžete denně zbytečně přicházet o velké množství peněz.

Kouzelné modré tlačítko na Facebooku? Je tu lepší cesta

Kromě toho, že Facebook zřídil sekci Kariéra, ve které lze efektivně zveřejňovat a spravovat Vaše nabídky práce, je nutné používat také správné nástroje pro jejich placenou propagaci. Většina lidí využívá nejčastěji modré tlačítko Propagovat příspěvek, které se zobrazuje pod příspěvky. To Vám nabídne zjednodušený výčet možností nastavení placené reklamy u daného příspěvku. Vše je intuitivní a poměrně snadné.

Ovšem pokud chcete používat pokročilejší nástroje na propagaci příspěvků na Facebooku, na modré tlačítko zapomeňte a objevte Facebook Business Managera, konkrétně jeho sekci Správce reklam. Nabízí sofistikovanější a podrobnější nastavení Vaší placené reklamy. Je ovšem potřeba se s jeho prostředím seznámit, prozkoumat ho a začít efektivně používat.

Nastavte si co nejpřesněji, koho chcete oslovit

Kvalita zacílení placené reklamy je alfou a omegou její efektivity a dosahu. Zkrátka byste měli mít přesnou představu o cílové skupině, kterou chcete zasáhnout. Představte si, kdo je Váš uchazeč, kterého pozvete na pohovor a jaké jsou jeho základní charakteristiky. Je to mladý absolvent vysoké školy nebo zkušený pracovník z oboru? To i mnohem více Vám Správce reklam v rámci cílení umožní nastavit.

Důležitý je i správně zvolený cíl celé propagační kampaně. Při jejím vytváření proto dobře zvažte, jestli chcete u propagovaného příspěvku dosáhnout co největšího počtu reakcí a zájmu uživatelů, nebo zda je potřebujete přivést na Váš web a tady s nimi dále komunikovat. Vše lze jednoduše nastavit hned na začátku tvorby kampaně.

A jak se reklamy vytváří? V rámci kampaně můžete vytvářet sady reklam a do nich už jednotlivé reklamy. Pokud jste si vytvořili více variant Vaší reklamy, ale nevíte, kterou z nich použít, doporučujeme každou z reklam umístit do samostatné sady reklam a u nich si nastavit tzv. AB testování, kde online sledujete, jak si daná sada reklam finančně „vede“, jak je úspěšná a kolik čerpá z naplánovaného rozpočtu. Podle toho se už v průběhu, nebo při další propagaci rozhodnete, jak ji upravit. Uvidíte, co je efektivní a co naopak na Vaši cílovou skupinu „nezabírá“.

Nemusíte utrácet horentní sumy

Během nastavování ve Správci reklam si lze jednoduše naplánovat rozpočet na propagaci i její časový rámec. Výhodou placené reklamy na Facebooku kromě jejího poměrně detailního zacílení je i její nákladová nenáročnost. Nemusíte utrácet velké částky peněz, a přesto významně zvyšujete dosah Vašich příspěvků. Nicméně i zde platí, že kvalita je lepší než kvantita. Pokud reklamu správně zacílíte, vystačíte si i s menším rozpočtem. Zaměřte se především na to, jaký je Váš ideální kandidát a přizpůsobte tomu nastavení reklamy. Pokud hledáte skutečně specializovanou pozici, je vhodnější využít LinkedIn, protože nabízí podrobnější cílení podle pracovních pozic než Facebook. Ideální denní vydaná částka asi neexistuje. Facebook Vás upozorní na částku minimální a horní strop neexistuje. Oproti „tradičním“ reklamním a inzertním médiím přinášejí sociální sítě, díky mase svých uživatelů, opravdu solidní poměr cena-výkon.

Ke zvoleným parametrům nastavení Vám Facebook nabídne také odhadovaný dosah příspěvku a odhad výsledků za den. Vždy při tom mějte na paměti, že jde pouze o odhad, a nikoliv o garantované výsledky.

A jak na LinkedIn?

U sítě LinkedIn je nastavení sponzorovaných příspěvků dost podobné prostředí na Facebooku. Obě prostředí jsou uživatelsky dost přívětivá, jednoduchá a intuitivní, proto jejich obsluhu zvládne každý i bez předešlých zkušeností.

U LinkedInu můžete reklamu cílit podle profesí a jejich konkrétních názvů nebo podle kategorií firem. Platí, že LinkedIn je především profesní sociální sítí, kde se setkávají odborníci z různých oborů. Většina jejích uživatelů jsou skutečně těmi, za které se vydávají, což o Facebooku tolik neplatí. Facebook je především o zábavě a získání zájmu uživatelů. K tomu se také váže relevantnost informací, které o sobě každý uživatel uvádí. Nákladově je LinkedIn oproti Facebooku dražší, ale stále se nejedná o neúnosné sumy, pokud zvážíte, že přesně oslovujete relevantní skupinu uživatelů.

Máte se na koho obrátit, pokud placená reklama Vašich inzerátů práce nefunguje?

Pokud se objeví problém a daná sociální síť Vás upozorní na nějaký nedostatek, který brání buď zveřejnění nebo doručování reklamy, upravte svoji propagaci dle požadavků. Nebojte se případně s poskytovateli služby při přetrvávajících potížích komunikovat. Z našich zkušeností vyplývá, že LinkedIn je v pomoci uživatelům při podobných nedostatcích a jejich řešení vstřícnější, máte pocit, že se Vám někdo konkrétní věnuje. S Facebookem je to horší, často se nemáte na koho obrátit, a také reakční doba řešení je v řádu několika dní.

Jde to i jinak?

Se Správcem reklam na Facebooku, stejně jako se sponzorovanými příspěvky na LinkedIn, se můžete naučit efektivně pracovat, ale počítejte s tím, že Vám to zabere drahocenný čas a energii. Zvažte, jestli se Vám nevyplatí svěřit se odborníkům, kteří na sociálních sítích denně zveřejňují desítky nabídek práce, včetně těch propagovaných a pečlivě sledují všechny reakce zájemců o práci. S odborníky, kteří mají zkušenosti s cílením a analýzou placené reklamy. S Oslovíme.cz získáte kromě propagace na sociálních sítích v jednom balíčku i inzerci na největších českých pracovních portálech. Výrazně ušetříte a efektivita Vaší propagace bude vyšší.

0 zobrazení

NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

Máte-li dotazy nebo potřebujete s něčím poradit, můžete se na nás obrátit na uvedených kontaktech.

DP WORK s.r.o.

Vodičkova 791/41

110 00 Praha 1

IČ: 27944719

DIČ: CZ27944719

  • Facebook DP WORK