5 nejčastějších chyb při psaní pracovního inzerátu

Zoufale Vám chybí pracovníci, a přitom nemůžete najít vhodné zaměstnance? Na Vaše inzeráty se skoro nikdo nehlásí? A položili jste si otázku, jestli je vůbec umíte správně oslovit?



Chyba první: Nicneříkající titulek inzerátu

Žijeme v „době titulkové“ a platí to i pro tvorbu pracovního inzerátu. Při hledání a čtení inzerce práce jsou uchazeči o zaměstnání možná o trošku pozornější než u zpravodajských, lifestylových nebo zábavných textů, ale stále platí, že musíte zaujmout hned v titulku. Pokud se Vám nepovede získat jejich pozornost, uchazeči na Váš inzerát nekliknou a prakticky tak ztrácíte šanci na jejich oslovení.

V titulku inzerátu musíte sdělit ty nejdůležitější nebo nejzajímavější informace. A může to být třeba přesná lokalita výkonu práce anebo název firmy. Dobře fungují emoce a kreativní nápady. Nebojte se například k názvu pozice připojit nějaký přídomek, kterým ji ozvláštníte a trochu odlehčíte. Ovšem pozor, platí pravidlo, že příliš kreativity škodí. Do titulku klidně přidejte i nějaký výrazný benefit, který uchazeče „přiláká“. Může to být výše mzdy nebo jiný atraktivní benefit, na který vybraná cílová skupina „slyší“.


Chyba druhá: Příliš obecný popis pracovní pozice

Zde platí pravidlo, že popis pracovní pozice by měl být tak srozumitelný, aby si zájemce o místo – i když nezná jeho název – dokázal tento název z textu odvodit. Snažte se tedy uvádět co nejpřesněji náplň práce. Klidně zkuste formu popisu běžného pracovního dne na dané pozici. U pracovních míst ve výrobě nebo ve službách je pro uchazeče například velmi důležitá třeba směnnost provozu. Doporučujeme všem, aby se o všech důležitých informacích k nabízené pozici poradili s lidmi z daného úseku firmy. Klíčové je také hovořit jazykem „Vašeho kmene“. A určitě se vyplatí aplikovat při psaní textů copywriting, aby byl text náležitě stylisticky „učesán“. Uchazeči lépe porozumí nabídce a takový přístup jistě ocení.


Chyba třetí: Přehánění při popisu budoucího zaměstnavatele

V době Googlu, Facebooku a diskusních fór je krátkozraké dělat ze své firmy to, co ve skutečnosti není. Přesto jsou portály práce plné inzerátů o nejlepších zaměstnavatelích, o hvězdách ve svém oboru. Platí zde staré přísloví, že lež má krátké nohy. Proto buďte přesní a konkrétní, ale zároveň se snažte vzbudit zájem. Buďte originální. Napište to, co je Vaší skutečnou konkurenční výhodou na poli zaměstnavatelů. Snažte se prostě do inzerátu „propsat“ Vaši firmu. A pozor – při psaní inzerátu práce dbejte na správnou gramatiku.

Pamatujte na pravidlo, že popis firmy by neměl být delší než 5 vět!


Chyba čtvrtá: Nehledejte supermany

V inzerátech práce uvádějte jasně, jaké znalosti a dovednosti po uchazeči požadujete. Vyhýbejte se klišé, které jsou často zavádějící. Například vnímání slova „uživatelská znalost“ je pro každého trochu jiná. Napište zcela konkrétně, co musí uchazeč umět. Nepřehánějte to ani s nároky na požadovanou praxi. Uchazeč, který je motivovaný, dosáhne rychleji potřebnou kompetenci a dovednost, než demotivovaný – i když zkušenější – pracovník. Rovněž nedoporučujeme uvádět požadavky, které jsou „výhodou“ pro danou pozici. To s uchazečem proberte na osobním pohovoru. V textu inzerátu tím ostatní diskvalifikujete. Držte se pravidla – na začátku uvést to podstatné a nemíchat mezi sebou to, co je nezbytné a co je výhodou.


Chyba pátá: Více požadavků než benefitů

Důležitým pravidlem při uvádění benefitů je, že by jich mělo být vždy víc než požadavků na uchazeče. Častou chybou v inzerátech je uvedení abstraktního výčtu nabízených benefitů, bez dalšího komentáře. Opět buďte nanejvýš konkrétní. Nabízíte-li dny dovolené navíc, napište kolik. Poskytujete nějaký příspěvek, napište v jaké výši. Je-li benefit podmíněn například počtem odpracovaných let, opět to uveďte. Vyvarujte se toho, aby se uchazeč až na pohovoru dozvěděl, že informace v inzerátu nebyly zcela relevantní a úplné. Zároveň platí, že uchazeči se lépe orientují přes výši mzdy než přes nabízené portfolio benefitů. Uvádějte tedy co nejpřesněji mzdové podmínky. „Zajímavé“ nebo „odpovídající finanční ohodnocení“ nikomu nic neřekne.


Sečteno, podtrženo, především se dívejte na svůj inzerát očima Vašeho potenciálního uchazeče a pište ho co možná nejkonkrétněji. Pokud si však ani po přečtení tohoto textu nejste jisti, že dokážete správně napsanými pracovními inzeráty oslovit vhodné zájemce o práci, svěřte se odborníkům.


Zkuste třeba komplexní a zároveň jednoduchý nástroj pro personální inzerci: www.oslovime.cz

362 zobrazení

NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

Máte-li dotazy nebo potřebujete s něčím poradit, můžete se na nás obrátit na uvedených kontaktech.

DP WORK s.r.o.

Vodičkova 791/41

110 00 Praha 1

IČ: 27944719

DIČ: CZ27944719

  • Facebook DP WORK